Aktuelt fra minAlarm.dk:

  • Corona krisen COVID-19

    Corona krisen COVID-19

    Som håndværkere i private hjem og virksomheder, tager vi og vores samarbejdspartnere, vores forholdsregler og følger myndighedernes anvisninger

    Læs mere…
    16-04-2020 20:18

Gør noget ved det - Tag snakken - Kontakt os for et gratis og uforpligtende Sikringsbesøg, til en værdi af 2.399,-

Hvad ligger der i et sikringsbesøg? 

Vi kommer - ganske uforpligtende - hjem til jer, hvor vi sammen gennemgår huset.

Vi har forberedt os hjemmefra og typisk fundet en plantegning af huset, orienteret os i lokalområdet ift. beliggenhed og sandsynligheder og lavet starten på et projekt, som vi herefter udfærdiger sammen.

Vi sætter nu fælles fokus på de ca. 10 årsager der er til at en tyv netop skulle bryde ind jeres hus, så kan det nemmere prioriteres og vurderes om indsats står mål med økonomi og kompromis i levevis. Det er sjældent vi anbefaler rullegitter og panserglas i vinduerne, så der er altid en gærnse for hvordan vi også vil leve.

Vi går herefter hus, skure og øvrige bygninger igennem med jer og danner os et samlet indtryk af jeres Sikrings og Trygheds behov og ud fra jeres egen forståelse, samt det billede vi har set for os så mange gange før.

Vi skitserer udstyrets placering ift. forventet indtræningning i huset, hvor vi sammen ser på låse, glaslister og generelt modstandskraften i bygningsdele ved åbninger og tag mv.

Oftest kommer vi med mekaniske anbefalinger og kan også tage vores samarbedjspartnere blandt låsesmede, tømrer og elektrikere med i projektet.

Det vigtigste er til enhver tid en alarm, om det så er på en "papkasse af et hus med en hængelås på", da det er alarmen der til enhver tid bagstopperen for om tyven ved han er opdaget og heller må komme væk!

Omvendt kommer ind tyvind alle steder, det er kun et spørgsmål om tid, så nok så sikker enløsning uden alarm, giver en tyv den fred i verden han skal bruge til at finde det man tror er gemt rigtig godt.

Vi ender ud med et konkret Tilbud på en Alarmløsning, som sagtens ud fra behovet også yderligere kan bestå en video-overvågningsløsning.

Herfra er det bare at få aftalt prisen og få sat en aftale i kalenderen - Men vi kan også godt vente, til man evt. får sovet på det, da vi er sikker på vores unikke løsning sjælden findes andet sted og slet ikke til samme pris....

N.B. Vi forbeholder os retten til ikke at udføre et besøg udenfor Region Hovedstaden. Endvidere forbeholder vi os retten til at afvise et besøg , samt undlade at udføre tilbudet, uden grund.
- Et standard Sikringsbesøg har en værdi af 2.399,- kroner.

Sikringsbesøg, Service eller Installation
- Kontakt os nu!

Din meddelelse er sendt
Der opstod en fejl, meddelelsen er ikke sendt.
Synlig præventiv udvendig sirene Udesirene = Tyv(en) bliver væk...

Hvad er en Alarm - Egentlig ?

Formål:
En alarm reducerer risikoen for indbrud betragteligt og endnu vigtigere, så giver den også tryghed og vished for, om der har været nogen.

Teknisk:
Grundlæggende er en alarm et elektronisk system af detektorer og kontakter, der vil udløse en meddelelse til en central i huset, såfremt en dør eller et vindue er åbnet, noget "varmere" end omgivelserne bevægger sig rundt i huset (person) eller f.eks. en rude bliver knust - Men kun såfremt anlægget selvfølgelig har Tilkoblet - da den sidste i huset gik...

Alarm afgives oftest med lokal indvendig og gerne udvendig sirene, samt SMS og evt. tale opkald til dem der udpeget her for.

Erfaringen siger:
Det siger vi, fordi adskillige interview og analsyer af nye kunder, der typisk har haft alarm andre steder fra, fortæller os det har kke virket ved indbrud eller er funktionsmssæig misligeholdt.
Andre kunder var ligefrem blevet bange for Alarmen, da de havde fejlbetjent pga. mangelnde oplæring og brugte det derfor kun en gang i mellem
- Man skal ALTID tilkoble alarmen når den sidste går!

Desværre har tyvene også fundet ud af det og da mange har fået sig en professionel alarm eller selv rodet med en "byggemarkedsalarm", tager tyvene ofte chancen og "prikker" til huset for at se om der sker noget.... Da vil de hurtig kunne løbe væk og reelt allerhøjest blive anklaget for hærværk.

Komplet løsning med minAlarm.dk, hvor vi:

  • Projekterer
  • Installerer
  • Programmerer
  • Tester
  • Oplærer
  • Starter Forholdsplaner
  • Servicerer

Og det er UDEN abonnement...

Alarmbranchen er en af de få brancher ingen er lykkedes med at Disrupte.
- Derfor er den også lidt støvet og gammeldags...

De fleste tænker Alarm og fast Abonnement. Tager en snak med en meget ung og frisk sælger, for så derefter at tegne et pakke-abonnemnet,  som en slags forsikring og efterlader resten af ansvaret der. Ja sælgeren har ofte fået en sidemandsoplæring i opsætning af en standard alarm, som han faktisk gerne vil have skruet fast inden han går, straks efter du har sat din underskrift, naturligvis.... Dermed er en fortydelse ret svær, da skruer nu allerede sidder over det hele.

De fleste tænker så: "Så tør tyven jo ikke bryde ind, for så kommer der en stor stærk Vagtmand og fanger tyven" ?

Sådan er det bare ikke i virkeligheden:

Alarmoperatører:

  • Du betaler typisk et symbolsk beløb for installation lad os sige 2.000,- (kan også her få Boligjob fradrag)
  • Så bliver du bedt om at tilmelde selskabet til din BS - BetalingsService - Hurtigst muligt!.
  • Så trækker de KUN ca. 4-600,- pr. md, dvs. ca. 6.000,- pr. år = 60.000,- på 10 år!!!!
  • Du har nu lejet udstyret i al evighed, dvs. du ejer det ikke og hvis du opsiger abonnemnetet, bliver det taget ned og efterlader en masse skruehuller, eller du kan selv få lov at bruge tid på at pille det ned og så smide det på genrbugspladsen, som så meget andet elektronikaffald.
  • Går alarmen og en fjern kontrolcentral får kigget på opgaven og vurderer der kan være en tyv på spil, vil de som regel starte med at ringe til dig, for lige at høre om det nu er dig, hm, dernæst kan de da være så overbviste, at de ringer til Politiet og beder dem kigge på det (De har ingen direkte numre, ref. Politiet DR Kontant 2019, alle må bruge 114 eller 112). Nu er vi så kommet der til, at de i hele Danmarks areal skal finde en af deres vægtere, der er på arbejde og lige i "nærheden" til at kigge forbi, om der f.eks. står en dør eller et vindue åbent.... Bedøm selv effekten af det. Og læg her til, at adskillige abonnemneter indholder udrykningsgebyr på typisk 1200-2400,- pr. gang og vagten venter IKKE til en Glarmester eller tømrer kommer forbi for det beløb!

minAlarm.dk - Vi har i stedet tænkt:

  • Køb dit eget Professionelle (F&P-Godkendte) anlæg og betal det én gang for allee. Priserne ligger på ca. 8-12.000,- for en komplet løsning. Det kan lyde af mange penege, men det holder måske 10-20 år
  • Få det heri profesionelt projekteret og installeret pænt og diskret.
  • Lad det blive programmeret til netop jeres behov
  • Bliv i familien ordentlig oplært og få opsat app(s), fjernbetjeninger og betjeningspaneler, så det er logisk. Også for "Svigermor"
  • Accepter en udvendig Sirene på facaden, så tyven på afstand kan se aktiv udstyr og forvisse sig om, at den vil han ikke høre noget fra.
  • Pæn og behørig opsætning af Alarm mærkater, så selv en nærsynet tyv ikke bliver i tvivl.
  • Tag selv vagten via SMS og Telefonopkald fra systemet i tilfælde af indbrud eller brand.
  • Lad evt. en SMS går videre til en nabo overfor eller andre nærstående, der kan handle på det.
  • Vi ved, at Politiet gerne kører ud til et hus, saåfremt en borger ringer 112 eller 114 og fortæller at en Alarm SMS siger dem, at en dør er åbnet og nogen bevæger sig rundt i huset. (2 på hinanden fælgende hændelser er IKKE en fejlalarm, det ved Politiet godt)
  • Politiet vil rigtig gerne ud at tale med den person (tyven), her og nu. de er også de eneste i Danmark der må fange og anholde tyve, for det er de nemlig uddannet til og det er en del af deres job. Hertil må de køre stærkt, bruge blå blink, lave larm og evt. tage en hund med eller sende flere biler af sted.
  • Faktisk er Politiet ofte i umiddelbar nærhed.
  • Politiet har p.t. svært ved at følge op på et indbrud af i går, så derfor er en borger med kendskab til de lokale forhold, i vores optik, 100 gange bedre til berette om situationen frem for en operatør på en fjeern lokation med ringe kendskab til de lokale forhold.

Og  enhederne skal efterhånden kun opdateres med batterier hvert 2-3. år

Endelig et sim kort til ca. 10,- pr. md (Uafhænigt af minAlarm.dk, men vi hjælper med det)!